operationen

tänkte berätta lite kortfattat om hur operationen gick till, jag skulle vara där klockan åtta så tjugo över sju satte vi oss i bilen och körde dit. När vi väl var där så fick jag sitta och vänta ca en timme. vid nio kom det en sköterska till mig och jag fick gå och byta om till sjukhuskläder, utan smink och allt såg jag ut som en riktigt sjukling om jag ska vara ärlig.. sen fick jag gå och lägga mig på en av sängarna dom hade och där fick jag även dropp. ni vet sånt som man sätter in i armen? det va iaf lite läskig och gjorde lite ont. Där fick jag iaf ligga i yttligare en timme för att sedan åka in i operationssalen. Där fick jag andas in någonting från en mask som gjorde att jag blev typ fnittrig och samtidigt sprutade han in något i mina arm och sen är allt svart. jag kommer verkligen inte ihåg att jag somna, så det e lite läskigt. jag vaknade iaf vid elva och då var jag alldeles snurrig och trött så jag somnade om rätt snabbt. Mamma kom in till mig vid halv tolv och jag fick lite fika. När klockan var lite över tolv fick jag gå och byta om och sen va det bara att åka hem. Hemma så var jag jääättte seg och hängig så jag la mig i soffan och somnade. och resten vet ni :) fick även reda på att det kan ta upp till en månad innan jag kan börja använda mitt knä på riktigt, alltså börja ta promenader osv.. vilket känns rätt segt när beachen 2011 redan är här.. hehe aja, nu ska jag sätta på ett avsnitt av lost och käka glass. vi hörs senare! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0